Working on it

ジュエリーを取り扱ってくれるお店がもう1店舗増えるかもしれません。
そこにはお手軽価格よりもランクアップしたアーティスト作品といえるようなものを持っていきたい・・
最近はまっているカフブレス。
講習会で習ったこのブレスをつけていったら、担当してくれた美容師さんが一目ぼれされて
特注をいただいたこのブレスレットがいけるんじゃないかとひそかに思っているのです。

ただこのブレスは技がいる。
というかコツですね。。
コアになる部分のワイヤが固いので(だからカフブレスとして使える)曲げるのにというか
ビーズを通した状態で曲げるのに細心の注意が!
簡単にパキンとビーズは割れちゃいます。

そしてワイヤが太いのでこのワイヤに通るそれでもってきれいなビーズを探すのがまた難儀。
美容師さんは、中心は黒で、両際に濃い青を使いたいとのリクエストで、シンプル&クールに
仕上げてほしいという。
難しい注文じゃないんだけど、この黒がなかなかない・・・
そして模様(花柄とか)がはいってシンプル&クールからはなれてしまう。
彼女はかわいさはいらない、と言っていたし・・・
特注してくれるお客さんの頭に描いたイメージを形にするのって結構大変。

特注のブレスレットのビーズは結局ネットで購入することに。
手に入るまでの間、手もとのビーズで練習。(というかこれもShopのnew itemとなるわけなんだけど・・)
うん、やっぱ1個目と2個目は違うね。慣れたころ、ビーズが届いて、お客様の商品を手掛けます。
緊張する・・

cuff bracelet geen jewel

シンプル&クールなご要望の色目で完成でーす。

made to order cuff bracelet

あとは、気に入ってくれるかなんだよね・・特注品はこれがあるのでオーダーもらったときより、
受け取ったときの声を聞く時の方が嬉しいわけ。

3人娘cuff bracelet

1点物のカフブレスレット。
ぞくぞく生産しています。といっても時間がちょいかかる・・・
今日は、パパが急にゴルフのトワイライトに同僚さんといくことになった。
私は・・・
チョコシェーク

自家製チョコシェークを休憩にいただきながら制作を続ける。

来月営業してきまーす。

オリジナルのジュエリーを作ってみませんか?
*クラスの時間を生徒さんのご都合に合わせて選べるようになりました。
詳しくはこちらからどうぞ。
マンハッタン在住の方、出張します!お問い合わせください。
生徒募集中です CLASS


HPとなっています。あわせてご覧ください。
yoko's jewelry gallery banner


ワンクリックお願いします

にほんブログ村 ハンドメイドブログ ビーズ細工へ

人気ブログランキング




I might have another place to have my display of my jewelry.
For this place,I want to bring artsy items.
Right now,I'm hooked in making cuff bracelet what I learned private jewelry class from
my jewelry teacher Bonnie.
Next day I made my first cuff bracelet,I went to hair salon and my hair stylist loved it so much
and gave me an order!
I think this bracelet is appropriate for the place I'm thinking of.

You need some technique to make this bracelet.Or maybe tips.
To stay firm as cuff bracelet,I use very hard 16 gauze wire for core.
To bend it after putting thru some beads is so difficult....
The beads can crack so easily!
Have to be very careful to make form.
Also,to find right beads is difficult too.The hole of the beads should be 2mm.
But not so many beads has that big hole..

My hair stylist asked me black bead in center and want dark blue beads on side.
And she doesn't need cuteness.She wants cool and simple.

This order is not that hard request.
But! I couldn't find good beads in shops.I went 4 to 5 shops..
I decided to get center bead online.
Before I get the beads,I practiced with some beads I already had.(This bracelet becomes new
item from my shop)
I got used to do wire work more than first one!
Then I did made to order bracelet.

It's nice to get made to order.But until I see or hear her coment when she get,I can't
relieved..
I gave her the bracelet,and she said she liked it! So now I'm happy!

Today,my husband went twilite of golf with his co-worker.
So I had time to work on making jewelry.
I got make more of them for showing the owner of the place I going to ask to put my
jewelry next month.
Hope she'll like them too..

I'm offering jewelry making class for beginners.
CLASS


HP
yoko's jewelry gallery banner


COMMENT 2

Linn  2009, 06. 29 [Mon] 10:24

アーティスティック!

ワイヤーの巻き方がとってもアーティスティックで
いい味がでてますね!
そうそう、こういう変わったワイヤーラッピングを
習ってみたいんです~。自分のテイストとしては違いすぎるので
商品化はできないだろうけど、なんか作るのが楽しそう!!
ぜひお店、決まるといいですね♪

Edit | Reply | 

YOKO  2009, 06. 29 [Mon] 21:52

Linnさんへ

ありがとうございます!
アーティスティックと言ってもらえて嬉しいです:)お店のオーナーの人にも気に入ってもらえるといいな~。
Linnさんのテイストと違うかもしれないけどうまく取り入れたらものすごくおもしろいことになるんじゃないかな~。なんて思いましたよ。v-21

Edit | Reply |