Jewelry display in Soho

きのうは、ジュエリーのディスプレイをしてもらっているお店に、お手伝いに行ってまいりました。
ディスプレイをしに行ったのは、11月の下旬。きのう言ったら、ギャラリーのスペースに、他アーティストさんの
作品がいっぱい。
なんだか楽しげになってました。
おおきな写真じゃないから、雰囲気だけになっちゃうかもしれないけど、
楽しく吟味していただきながら、クリスマスショッピングをしていただけるんじゃないかな~。
ジュエリー、陶器、バッグ、お財布等、帽子、置物、などなど。

gallery in seasons

gallery in seasons
gallery in seasons

ところで、クリスマスショッピングをする人には早めと遅めの二つのパターンがあると思います。
早めの方はおそらく11月には終えていて、優雅な気持ちで12月を迎えるのでしょう。サンクスギビングセールというのは
アメリカでいうところの1年で一番大きなセール。これは11月下旬なのでこれも大きな味方かも。

遅めタイプは、12月のそれもクリスマスのある週になっても終わってないタイプ。
計画性がないのかとおもいきや、ショッピングリストを綿密に作り、どの店にお目当てのものがあるかリサーチしてから
レジに向かう。
または、まったく計画性なしで、迫られないと行動しないパターンもあるかもね。そっちが多数派かな?もしや。

どちらにしてもアメリカの人は、プレゼントをあげることに勢力を上げています。
年間行事の中でも大仕事なようなのです。
きのうは、SOHOの町をたくさんのお買いもの袋を持って闊歩している姿をよく見かけましたよ。
でももしや単純に自分のお買いものの可能性もありますね・・
お店のSちゃんの話だと、プレゼントというより自分用にお買い物する人がまだ多いと話してました。
ま、贈り物というのは、自分へのがあってもよいですよね。

このお店には大きいものは、家具から小さいものは、お香や、備長炭など日本からの商品がセンスよーく
取りそろえられています。
わたしもこちらのお友達に、ギフトとして夫婦箸をクリスマスギフトで買い求めました。
クリスマス前に会うの最後かな~、と思って、今日さっそく渡したら、「ことばにならないほど嬉しい!気に入った~~」
と言ってもらえました。
そう。アメリカの方へのギフトにもちょうどよいものがいっぱいです。
Sohoにいらっしゃるときは、のぞかれてみてください。
ちなみに私は、15日と、22日にいまーす。
お店はこちら


オリジナルのジュエリーを作ってみませんか?
*クラスの時間を生徒さんのご都合に合わせて選べるようになりました。
*土日のクラスもお問い合わせください。
詳しくはこちらからどうぞ。
マンハッタン在住の方、出張します!お問い合わせください。
生徒募集中です CLASS


HPとなっています。あわせてご覧ください。
yoko's jewelry gallery banner


ワンクリックお願いします

にほんブログ村 ハンドメイドブログ ビーズ細工へ

人気ブログランキング





I went to the store to helpe yesterday.That store is in Soho and I have jewelry display there.
When I finished display was end of november.There were more artists items on display table in gallery space.
That was fun to see other artists creations.
I took some pictures.You might can't see exact what many many things I want to take a look at.
You'll enjoy cristmas shopping there.

I think there are two types for people who shop for christmas gifts.
number 1 is who finish shopping by november.
number 2 is who doesn't finish until last minuites.

number 2 doesn't mean planless.Maybe they plan too well.Making a list and searching the stores and
after finished all,they go to cashier just before chiristmas.
Or maybe there are some just planless people too.lol

Anyway,chiristmas shopping seems biggest job in a year.
I saw many people who had many shopping bags on both hands in soho yesterday.
could be shopping for him/herself but gift is not only for someone.for yourself too!

The store owner S told me customers were shopping for him/herself and not yet chirstmas shopping yet.
buying for yourself first? not bad.should be! lol
I bought two pair of chapsticks for chirstmas gift for my friend yesterday.
Those were for wife(my friend) and husband chapstics.
Since I thought today going to be last day to see her before chirstmas I gave them to her.
She really liked them :)
Yes.This store has many nice items from japan and they are perfect for gifts too.
If you go to Soho please stop by Seasons.The store is open everyday until chirstmas and I'll be there
15th and 22nd.
Seasons

CLASS


HP
yoko's jewelry gallery banner



COMMENT 0