92items

はじめてジュエリーを買ってくれたのは、そのとき勤めていた会社にいた音楽をやっている女の子。

私がつけているジュエリーを見て、「わたしのも作って!」
と言ってくれたのです。
彼女の選んだデザインでオニキスを使ったフープピアスを作りました。
とってもシンプルなピアス。
お金をもらって作るというのは、自分のために作るのと緊張感がちがう!と思ったのを覚えています。
何度かやり直しました。渡すのも「イメージ通りだといいな・・気に入ってくれるかな?」不安だったけど、
とーっても喜んでくれて、彼女のライブを見に行ったときにつけてくれていたの。パフォーマンスする場で着けてくれていて嬉しかったな~。元気かな? いまでも音楽やっているのかな。

NYに行ってネットでも販売をはじめて、お店に置かせていただいたり、クラフトフェアに出たり、そしてクラスに来てくれた生徒さんや、お友達・お知り合いの方が買ってくれたり、いったいいくつ売れたのかな? と数えてみました。
2年数か月の間に92個のアイテムが私の手元から旅立って行きました。ひとつひとつ覚えています。

ありがとう

そういう気持ちでいつも商品をお渡ししています。
100個販売達成までまだちょっとあるけど、達成した暁には何かプレゼント企画を考えたいと思います♪

Sold itemの一部です。

made to order earrings horseshoe earrings citrine puff heart earrings Peridot and lemon quartz dangle gold filled earrings crystal briolette earrings

swiss blue quartz necklace and earrings iolite earrings and necklace three gems dangle gold filled necklace two in one necklace

pink rose bracelet pearl and puff heart bracelet three strands bracelet wire wrap cuff bracelet green jewel charm bracelet

class banner


yoko's jewelry webshop banner


HPとなっています。あわせてご覧ください。
yoko's jewelry gallery banner


ワンクリックお願いします

にほんブログ村 ハンドメイドブログ ビーズ細工へ

人気ブログランキング




The first my customer was my colleague.She was a musician also.She asked me to make a pair of hoop earrings.Since it was the first time I get money by making jewelry,I felt it's completely different from it was the first time I get money by making jewelry,I felt it's completely different frommaking jewelry only for my self.I was nervous until I heard she said she liked it.When she had a live performance,she was wearing my jewelry! I was so happy when I saw it.I'm wondering how's she doing now..maybe she's still doing music.

After I moved to NY,I started selling my jewelry on webshop and had display at stores.I participated some shows,offered jewelry making class and some students bought items from me.My friends ordered jewerly from me.I counted how many items I sold.It was 92 items during two and couple months.I remember every
single one.

Thank you.

I always filled a lot of thanks when I ship or give the package.
When Yoko's Jewelry sold items reach 100,I'm thinking I'll do give away present to celebrate :D
I posted part of my sold items :)


HP
yoko's jewelry gallery banner
スポンサーサイト

COMMENT 0