Tragedy

みなさん、昨日日本を大地震が襲いましたが、ご無事であることを祈ります。
私は、都内の勤務先のオフィスにいましたが、揺れが大きく、頻繁に起こる小さな地震とはまったく違うものを
すぐに感じました。人生で経験した一番大きな地震でした。
少し経って、震源地が、東京付近だと考えていたのに宮城と聞いて、それだけで宮城ではどうなっているんだろうと
想像すると、身震いがしました。
ニュースを見て、被害の大きさに涙があふれてきます。
被災されている方々のことを思うと胸が痛みます。

首都圏でも、帰宅難民の方で街はあふれました。
行く場のなさに途方に暮れ、情報に助けられました。
私もそうでしたが、避難場所で夜を明かし、今朝になりやっと帰宅した方も多かったと思います。
人を助けるのは、やはり人とのつながりだと実感します。

災害にあった場合のケースを常に意識する必要を感じます。
携帯を持ち歩く今、使いこなせていないことにきづきます。災害用の伝言板など安否確認のためにツールも
利用方を知っておくことが大切。
勤め先から交通機関がストップしたときに徒歩で自宅に帰れる方法も地図上で確認しておく必要が
あるでしょう。お勤めの方は、会社にスニーカーなど歩きやすい靴を置いておくなども。

日本の広い範囲で被害が出ています。どうか被害がこれ以上広がりませんように。
どうか、どうか無事で。ひとりでも多くの方が救出されますように。


Big earthquake hit Japan yesterday.However it was biggest earthquake in my life,grand zero was in Miyagi.
not so close to tokyo.Even before I watch news,I could imagine how much damage they got.I didn't want think of... All train systems were down and bunch of people were stranded so was I.I could stay in lobby of the hotel in Ebisu and came back home this morning.I realized how much informations are important.
Cell phone was life line.My husband was in Belgium and kept giving me new informations from internet.
If I try to serch by myself with my Cell,battery goes less and it was one thing I was most afraid of.
Some of my friends gave me emails from over seas to make sure if I'm ok.Thank you so much for concerning.
I'm thinking of Miyagi and other area earthquake strikes.They still have after shocks.I keep hoping for
them.






スポンサーサイト

COMMENT 0